joi, 12 martie 2009

Muzica lui Beethoven






Considerat unul dintre titanii muzicii universale, născut la Bonn-Germania la 17 decembrie 1770, este ultimul mare clasic, făcând trecerea -prin înnoirile aduse în forma şi conţinutul muzicii sale, dar şi prin libertatea de exprimare determinată de firea sa nonconformistă - către romantismul veacului XIX.

Creaţia sa cuprinde: 9 simfonii, 5 concerte pentru pian , 1 concert pentru vioară, Triplu concert pentru vioară, violoncel şi pian, 32 sonate pentru pian, 10 sonate pentru vioară şi pian, 5 sonate pentru violoncel şi pian, 18 cvartete de coarde, opera "Fidelio ", uverturi :"Egmont , "Coriolan" "Leonora", "Missa Solemnis " , alte lucrări vocal-simfonice, camerale.


Într-un caiet de conversaţie, nota

"Arta este o republică, unde fiecare este dator să facă tot binele de care este în stare, până şi în cele mai vitrege condiţii.
... Vreau ca la ascultarea muzicii mele să tâşnească scântei din sufletul semenilor mei .
...Vreau să deprind curajul răbdării
Dacă trupul meu e nevolnic, sufletul trebuie să biruiască. Ceea ce nu pot auzi cu urechea, inima mea va trebui să ghicească. Voi sfarâma cătuşele pe care mi le-a pus destinul, vreau să cânt, să cânt pentru toţi. Omule ! Ajuta-te singur, o data ce ţi-a fost dăruită puterea s-o faci ! " - Ludwig van Beethoven


Miercuri, 11 martie 2009, membrii Clubului melomanilor au urmărit un film documentar despre Beethoven şi au ascultat partea a doua şi a treia din Concertul nr.5, op. 73 (Imperialul) pentru pian şi orchestră şi partea finală a Simfoniei a IX-a, celebra "Odă a bucuriei" dirijată de Seiji Ozawa.
Pliantele primite de participanţi au cuprins date şi aprecieri despre compozitor şi portretul lui Ludwig van Beethoven de Ferdinand Georg Waldmuller.

2 comentarii:

  1. Salutari...si ma bucur sa vad ca se poate sa apara si ceva frumos; e drept, cred ca accesul la blog ar trebui simplificat si mai direct; mi-a trebuit jumatate de ora sa ajung pina aici...
    mai mult data viitoare...pina atunci succese
    Cu respect si admiratie pentru efort!

    RăspundețiȘtergere
  2. buna:).
    as vrea si eu id`ul tau daca se poate:)
    as dori sa vb cu tn ceva legat de bethoven:P
    ast rasp.

    RăspundețiȘtergere